Site Overlay

De la Roma la Vatican. Ce am vizitat în micul stat în stat

Deja ți-am spus în articolele anterioare despre vizita făcută în Roma și despre cât de mult ne-a plăcut acolo. Dar odată ce am hotărât să ajungem în capitala Italiei, ne-am spus că nu trebuie să ratăm nici micul stat Vatican. Mai ales că se află tot în Roma și îl poți vizita lejer într-o zi.

Așa că a doua zi din excursia noastră în Italia a fost destinată Vaticanului. Dacă te întrebi ce poți face într-o zi acolo, citește mai departe și vei afla.

Principalele obiective turistice din Vatican sunt Bazilica Sfântul Petru, Piața Sf. Petru, Muzeele Vaticanului și grădinile sale și Capela Sixtină. Dar în preajmă se află și Castelul Sant’Angelo cu podul său minunat. Despre acest castel mausoleu am vorbit într-o postare trecută. Însă despre toate celelalte lucruri de văzut îți voi relata câte ceva acum.

Ce poți vizita în Vatican

Cea mai mică țară din lume este localizată în Roma și are o populație de mai puțin de 1000 de locuitori. Acest stat suveran este casa Papei încă din secolul 14 și reprezintă stâlpul bisericii catolice.

Majoritatea celor care vizitează Roma ajung și în Vatican. Și au și ce vizita aici, de vreme ce istoria acestui loc este îndelungată și bogată. Dar hai să afli ce poți vedea în acest oraș stat independent.

Bazilica Sfântul Petru

Aceasta este una dintre cele mai mari biserici din întreaga lume. Dar și una dintre cele mai frumoase. Nu pot spune nimic despre interiorul ei deoarece noi nu am intrat în ea. Dar exteriorul este fabulos iar domul său parcă veghează peste toată Piața Sf. Petru.

Când am ajuns noi acolo era o mulțime de lume la coadă și cum nu eram nici bine informați credeam că se plătește intrarea. Așa că am zis că o lăsam mai pe la urmă, după ce vom vizita Muzeele Vaticanului. Dar de fapt intrarea este gratis, poate așa se explica și oceanul de lume ce aștepta la coadă ca să intre. Doar pentru a ajunge la Dom, de unde ai cea mai frumoasă panoramă asupra pieței se plătește o taxă.

Încă un amănunt însă. Poți fi derutat ușor în acest sens și de mulțimea de oameni care trag de tine să iei bilet de la ei pentru intrări, ceea ce te poate face să crezi că e cu taxă. Faptul că nu am intrat în Bazilica Sfântul Petru m-a înciudat puțin. Dar asta mă face să-mi doresc să revin acolo pentru a face din nou turul Romei și Statului Papal.

Piața Sf. Petru

Această piață imensă este principala intrare în statul Vatican și pentru Bazilica Sfântul Petru. Arhitectura ei a fost realizată de artistul Gian Lorenzo Bernini în secolul 17. 140 de statui sunt situate de-a lungul balustradelor celor două secțiuni ale pieței. De asemenea, acolo mai poți vedea și doua fântâni arteziene maiestuoase, o promenadă întinsă ce duce spre biserică, alte capodopere sculpturale faimoase, dar și un obelisc egiptean care se află chiar în centrul pieței.

Muzeele Vaticanului

Muzeul a fost fondat în secolul 16 de către Papa Iulius II și deține una dintre cele mai importante colecții de artă din Italia. Există mai multe încăperi, săli, capele și coridoare frumoase, pline de opere de artă, picturi, sculpturi, mumii egiptene, artefacte.

Nu este simplu să vezi totul cum trebuie într-o singură zi. Mai ales dacă vrei să citești despre fiecare piesă în parte și despre istoria locului. Însă este o destinație minunată pentru iubitorii de frumos și istorie. Biletul de intrare pentru muzee și Capela Sixtină costă 17 euro de persoană și este valabil doar în ziua în care l-ai luat.

Grădinile Vaticanului fac parte de asemenea din incinta muzeului. Acest spațiu verde pare infinit, ocupând partea de vest a întregului stat Vatican. În aceste grădini poți găsi monumente și clădiri antice, fortificații medievale, grote și sculpturi și fântâni arteziene. Din păcate când am ajuns noi acolo, grădinile erau închise pentru public deoarece se aflau în lucrări.

Un alt motiv pentru care să revenim în Roma cândva.

Capela Sixtină

Această încăpere faimoasă în toată lumea a fost construită în secolul 15 pentru a servi drept capela privată pentru papă. De asemenea, ca să servească drept locație pentru momentul când cardinalii trebuiau să aleagă un nou papă. Capela Sixtină este una dintre cele mai populare și frumoase atracții turistice din tot Vaticanul. Iar dacă ai ajuns aici și nu ai văzut-o, poți să spui că nici nu ai fost de fapt.

Aici vei putea admira operele de artă ale lui Michelangelo, ce înfrumusețează tavanul și altarul capelei. Aceste picturi celebre întruchipează episoade biblice și religioase importante. În plus, pereții capelei sunt decorați și ei cu fresce în același stil, provenind de la artiști de renume precum Botticelli, Rosselli și Perugino.

În capelă nu ai voie să faci poze și trebuie să menții liniștea. Însă eu tot am reușit să fur o poză cu minunatul tavan.

Acestea nu sunt toate lucrurile pe care le poți face și locurile pe care le poți vizita în Vatican. Este doar ceea ce am bifat noi pe listă.

Dacă ai întrebări, recomandări sau subiecte de vorbă despre Vatican, te aștept cu comentarii în secțiunea dedicată lor.

Sursa foto: galerie personală

Zi bună!

~ Oana M.

Love it? Like it!
Pin Share

8 thoughts on “De la Roma la Vatican. Ce am vizitat în micul stat în stat

1. Sorina Emilia Spinu says:

Buna,!!ne am rezervat si noi pt luna iunie :2adulti si 2copiii :5ani respectiv 8! As dori ceva detalii….preturi si orar! Avem o anumită panică în ceea ce privește bus :am inteles k tb sa luam 246apoi 247! Oare cat ar costa aprox pt 4lers si cand ar fi ok sa mergem..? S vedem tot ce e la vatican!? Ma gandesc k de la 10 ar fi ok? Mersi frumos.

1. Noi am mers pe jos din Roma in Vatican. Se poate si asa intr-o plimbare frumoasa. Nu am mers cu autobuzul, deci nu stiu sa iti zic. De platit am platit doar intrarea in muzee, dar am inteles ca la Bazilica Sf Petru ar fi gratis, dar trebuie sa ai rabdare fiindca dureaza ceva daca este si multa lume la rand.

1. Și eu aș vrea să mă întorc cândva deoarece am ratat niște mici chestii, mai mult din cauza dezinformării. 😛

1. Trebuie să încep așa, te potrivești perfect în peisaj, ești ca ruptă din acea imagine, și te plimbi liberă prin România, chiar în acest moment 😂.
    Serios, te integrezi perfect în imaginea aceea.
    Acum, tavanul, să furi e un nono, dar hey, să furi într-un scop nobil, răspândirea culturii și distribuirea acesteia în mod gratuit, se numește Open Source sau Culture 2.0 🤣🤣🤣.
    Vatican e un stat mic capabil să răstoarne orice stat mare.
    Istorie, articolul mi-a plăcut mult. Informativ, captivant și plin de cultură.
    Frumos, felicitări, Oana!

1. Mulțumesc frumos, Alex! Să știi că nu știam că nu pot face poze. Deodată m-am trezit că mi s-a făcut semn, dar poza era deja făcută și nici nu am șters-o, îți dai seama. Nici nu a venit cineva să mi-o șteargă din telefon, Slavă Domnului! :))